JAK SIĘ UBRAĆ NA STUDNIÓWKĘ? 5 GRZECHÓW GŁÓWNYCH I 15 PROPOZYCJI SUKIENEK

Większość z was ma ten dzień już za sobą, ja również - od jakichś stu lat. Strój, który wybrałam na tę okazję wolałabym przemilczeć... Dziś...

Większość z was ma ten dzień już za sobą, ja również - od jakichś stu lat. Strój, który wybrałam na tę okazję wolałabym przemilczeć... Dziś z pewnością wyglądałby inaczej. Dla czytelniczek, które wciąż stoją przed wyborem sukienki na studniówkę przygotowałam trochę inspiracji i konkretnych propozycji ze sklepów internetowych. 



5 GRZECHÓW GŁÓWNYCH 


1. Gołe nogi, zbyt ciemne lub lśniące lajkrą rajstopy. Brrrr! Czarne lub cieliste, cieniutkie: 8-15 DEN w idealnie dopasowanym odcieniu.

2. Niedopasowana bielizna. Jeśli nie planujemy zainwestować w tę specjalnie do nich przeznaczoną, zrezygnujmy z wymyślnych dekoltów, np. na plecach, bo wystający fragment stanika na imprezie tego kalibru to katastrofa.

3. Odkryte palce u stóp. Savoir vivre ubioru zakazuje tego w sytuacjach oficjalnych, do których należy bal w towarzystwie nauczycieli.

4. Tandetne loczki i natapirowane koki, przesadna, sztuczna opalenizna. Naturalność jest w cenie!

5. Efekt pani spod latarni. Po pierwsze, nadmierne eksponowanie atutów nigdy nie jest sexy, po drugie, to wciąż impreza szkolna i musimy zachować umiar. Jak koronka to nie obcisła, jak krótka sukienka to mały dekolt, a jak duży dekolt... wiadomo.


To kwestia gustu, ale krótkie sukienki wydają mi się bardziej sensownym i bezpiecznym wyborem niż maxi, które najczęściej robią z młodych dziewczyn ciotki - klotki. Przygotowałam trzy zestawy w różnych stylach, które chętnie założyłabym będąc na waszym miejscu. Są to jedynie inspiracje bez podawania marek, ponieważ konkretne elementy stylizacji przewyższają budżet przeciętnej nastolatki (i mój, choć nastolatką już nie jestem ;)). 


MINIMALIZM

Właśnie tak wyglądałby prawdopodobnie mój strój, gdybym była odrobinę młodsza ;) Bardzo prosta czarna sukienka podkreślająca figurę, na odsłoniętej szyi wyrazisty naszyjnik, i buty jako mocny element stylizacji.



GLAMOUR 

Jeśli nie zdecydowałabym się na czerń, wybrałabym kolor czerwonego wina. Jest sexy, ale z klasą. Złota biżuteria a la łańcuchy i futrzana narzutka nadają efekt glamour, a klasyczne, zamszowe szpilki i kopertówka w neutralnym kolorze łagodzą całość. 
 DZIEWCZĘCO

Jeśli nie chcecie wyglądać zbyt poważnie, a dziewczęco, postawcie na krótką, lekko rozkloszowaną sukienkę. Koniecznie z niewielkim dekoltem, w przeciwnym razie całość będzie nieprzyzwoita, jak na tę okazję. Metaliczne elementy są teraz bardzo modne i studniówka to doskonała okazja, aby ten trend wykorzystać. Bardzo przypadły mi do gustu srebrne szpilki!
  Czerń czy kolor? 

Tutaj zaczyna się dylemat. Postawić na klasyczną czerń i zaryzykować wtopienie się w tłum, czy zaszaleć z kolorem? Jaki wypada założyć, a jaki nie? Jeśli zrobicie to umiejętnie i z umiarem, każdy kolor się obroni. Poniżej przygotowałam dla was 15 propozycji sukienek dostępnych online, w przedziale cenowym od 45 zł (!) do około 350 zł. 


NA CZARNO 
(kliknijcie na zdjęcie, aby zobaczyć je w pełnym rozmiarze)


1. Bandeau Ax Paris 2. Długa asymetryczna Club L 3. Krótka asymetryczna Club L 4. Koronkowa New Look 
5. Asymetryczny dekolt Mango 6. Koronkowa z kołnierzykiem Lipsy London 7. Szyfonowa z kołnierzykiem 
New Look 8. Drapowana w talii 9. Odcinana pod biustem Lipsy London 

...I KOLOROWO




A co z butami? 

Oczywiście stawiałabym na klasyczne szpilki. Pewnie powinnam dodać wygodne, ale wszystkie wiemy, że nie ma takich obcasów, w których dałoby się przetańczyć całą noc, i prędzej czy później pójdą w kąt. Z pewnością jednak będzie nam o wiele lżej w butach na platformie, niż bez. Jak wspominałam na początku, odkryte palce nie wchodzą w grę. W tym roku modne są buty metaliczne i brokatowe - jeśli chcecie zaszaleć, to doskonały akcent do stonowanej reszty. 



1. Czarne z paskami Zara 2. Złote Zara 3. Metaliczne we wzór skóry węża Zara 4. Lakierowane Mango 5. Brokatowe Topshop

You Might Also Like

12 komentarze

  1. Brak rajstop i odkryte palce to błąd? :D Dla mnie w żadnym wypadku, ja dla siebie wybrałam czarne sandałki na słupku, do których nie zakładam rajstop - co niestosownego jest w ładnych zadbanych palcach u stóp, czy te u dłoni też mamy zasłonić? No chyba, ze ktoś nie dba o swoje paznokcie to wtedy jak najbardziej Cię popieram :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się ;)
      A poza tym to czarne albo czerwone kreacje;)

      Usuń
  2. Tak podają podręczniki o tematyce savoir vivre: odkryte palce i brak rajstop to faux pas w sytuacjach oficjalnych, a do takich należy zabawa w towarzystwie nauczycieli. Oczywiście czy ktoś się do tego stosuje, czy nie, to indywidualna sprawa, ale uwierz, że żadna dama na balu weneckim nie pojawi się w sandałkach ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tandetne loczki to coś, co straszyło za moich czasów i jeszcze wiele lat wcześniej. Ciekawa jestem, czy sytuacja się poprawiła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam tydzień temu studniówkę, postawiłam na małą czarną ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez ostatnio pisałam o studniówce. Do mojej juz coraz bliżej

    OdpowiedzUsuń
  6. granatowe propozycje bardzo przypadły mi do gustu. Ponadto jako trzydziestolatka uważam, że te dziewczęce fasony są najciekawsze, najlepiej podkreślają delikatność młodziutkiej kobiety. Ale niestety część dziewczyn jak na złość chce na studniówce wyglądać zbyt dojrzale. Umiar i zdrowy rozsądek jest najlepszym doradcą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w stu procentach. Dziewczyny robiące z siebie stare matrony to przykry widok, i na co to wszystko - i tak wszystkie kiedyś się zestarzejemy ;)

      Usuń
  7. Cześć. Mam problem ze swoją studniowkowa kreacją. Kupiłam oto tę sukienkę (http://us.benetton.com/shop/us_en/forema-3.html) Niestety dopiero później zaczęłam zastanawiać się nad dodatkami. I poprzez wzór nie mogę dopasować niczego konkretnego. Co byś doradziła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Nie przejmowałabym się tym wzorem, sukienka jest prosta i pozostawia pole do popisu. Poszłabym w minimalizm i geometryczną biżuterię w kolorze złota, aż się prosi o duże kolczyki i bransoletę, np. łańcuch, jak tutaj http://4.bp.blogspot.com/-sLyghEr9Y24/VMOXiQuW4iI/AAAAAAAA0ZM/5_ZqfayvEDQ/s1600/f048fd5fe0b453c6885065d484ce9214.jpg. Jeśli nie jesteś wysoka to lepiej byłoby upiąć włosy do góry, np. w koński ogon, bo brak dekoltu skraca szyję. Sukienka jest zabudowana i obciąża górę, więc dobrałabym cieliste rajstopy i beżowe szpilki. Daj znać, na co się zdecydujesz :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. świetnie

    zapraszam http://iamemilias.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze powiedziawszy, gdybym miała dzisiaj iść na studniówkę to nie wiedziałabym co wybrać. Jest taki wybór sukienek i dodatków, że miałaby poważny orzech do zgryzienia. Jak się widzi takie kreacje jak te http://baan.pl/sukienki-na-bal-bo-kazda-z-nas-jest-ksiezniczka/ to ciężko by było skupić się na jednej. Chyba że np. 3 na zmiany :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images

UA-45510665-1