Pomysł na walentynkowy deser: tiramisu lepsze, niż Brad Pitt!

Czternasty lutego to data kłopotliwa. Zakochani zachodzą w głowę, co przygotować dla drugiej połówki, samotni zastanawiają się, dokąd uc...


Czternasty lutego to data kłopotliwa. Zakochani zachodzą w głowę, co przygotować dla drugiej połówki, samotni zastanawiają się, dokąd uciec przed widokiem tych pierwszych. Spędzenie tego dnia w miły sposób we dwoje to żadne wyzwanie, ale kto powiedział, że Walentynki nie są dla singli? Spotkajmy się na romantycznej randce z ukochaną, najbliższą nam osobą - sobą samą! ;) Boski deser z poniższego przepisu wynagrodzi brak obecności Brada Pitta po drugiej stronie stołu, a tiramisu kocham miłością bezgraniczną i sama byłam zdziwiona uświadamiając sobie, że nigdy jeszcze go nie przyrządziłam. Błąd! Nic skomplikowanego, a niebo w gębie. Spróbujcie koniecznie!

TIRAMISU
4 jajka (białka i żółtka osobno)  
750 g mascarpone  
2 paczki podłużnych biszkoptów  
3 łyżki cukru
1 filiżanka mocnej kawy  
1 kieliszek likieru amaretto lub innego, mocnego i słodkiego alkoholu
kilka łyżek kakao *

Żółtka zmiksować z cukrem na gładką, jasną masę. Delikatnie wymieszać z mascarpone. W osobnym, wysokim naczyniu ubić pianę z białek (nie musi być super sztywna) i delikatnie, przy pomocy łyżki, połączyć z powstałą wcześniej masą. Stopniowo dodać likier. Zaparzyć filiżankę mocnej kawy, przestudzić (fusiasta, rozpuszczalna, z ekspresu - wszystko jedno). Dno blachy lub podłużnego, płaskiego naczynia wyłożyć biszkoptami, nie wypełniając szczelin okruchami, jedynie łamiąc na połówki tam, gdzie potrzeba. Równomiernie podlać biszkopty połową kawy, ewentualnie bardzo krótko je w niej pomoczyć - błyskawicznie się łamią. Wyłożyć połowę masy serowej i posypać kakao, następnie znów biszkopty, kawa i reszta masy. Na koniec posypać wierzch kakao i wstawić deser do lodówki na minimum kilka godzin, żeby stężał. Przełożyć do pucharków. 

* jak widzicie, ja z braku kakao posypałam górę startą, gorzką czekoladą, i też było super!

ph. by me

You Might Also Like

7 komentarze

  1. Ubóstwiam Tiramisu! Chwała Ci za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie takie prezenty lubię dawać najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma nic lepszego niż tiramisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Omniaam, wygląda przecudownie! Ja miałam i mojego Brada Pita i słodkości, bo się nawet mężczyzna postarał i upiekł mi ciasto. ;p
    robertakaaa.blogspot.com : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłam. Pokochałam. Dziś przyrządzam sama :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images

UA-45510665-1