Ciasto Milionera - najprostsze, najszybsze i najpyszniejsze dla Czeko-Toffi-Holików.

Ponieważ postanowiłam w końcu zająć się studiowaniem (takie tam szalone, noworoczne postanowienie ;)) w celu jak najszybszego zakończen...

Ponieważ postanowiłam w końcu zająć się studiowaniem (takie tam szalone, noworoczne postanowienie ;)) w celu jak najszybszego zakończenia edukacji, nie mam czasu na robienie zdjęć zestawów. Dziś uraczę was więc Ciastem Milionera, które upiekłam na Święta. Nie da się ukryć, że ten angielski shortbread niewiele ma wspólnego z polską tradycją, ale jest tak prosty, szybki do zrobienia i prze-prze-przepyszny, że nie mogłam się powstrzymać. A oto przepis (nieco zmodyfikowany, zaczerpnięty z cudownej strony www.mojewypieki.com):

Spód:
  • 175 g mąki pszennej
  • 125 g pokrojonego masła 
  • 50 g cukru (ja dodałam dosłownie odrobinę, bo nie lubię ciast słodkich do zemdlenia, a i tak było bardzo słodkie)

Masa czekoladowa:
  • 170 g mlecznej czekolady (ja dodałam ok. połowy gorzkiej)
  • 3-4 łyżki masła

Mąkę wymieszać z cukrem, dodać masło, zagnieść ciasto. Wyłożyć na posmarowaną tłuszczem blaszkę, najlepiej o wymiarach 19x29cm, ponakłuwać widelcem. Piec 20-30 minut (w zależności od piekarnika) w 190 stopniach. Pod koniec pieczenia zająć się czekoladą - połamaną na kostki rozpuścić w kąpieli wodnej, dodając stopniowo masło. Na upieczony spód wyłożyć łyżką puszkę kajmaku (można też gotować słodzone mleko skondensowane w puszce przez 2-3 godziny, uważając, żeby cały czas woda przykrywała puszkę, w przeciwnym wypadku może ona wybuchnąć!). Na kajmak wylać jeszcze gorącą czekoladę, całość wstawić do lodówki na kilka godzin i pokroić na kwadraty. Pyyycha!

(haha, właśnie poczułam się jak jakaś Marta Stewart ;))









You Might Also Like

17 komentarze

  1. mmmmm pysznie to wygląda :) no tak trzeba studiować ;) ale zawsze ktoś może Ci zrobić szybką sesję po zajęciach ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, moje studiowanie zaczyna się dopiero po zajęciach ;)) (ćwiczenie na skrzypcach)

      Usuń
  2. looks delicious :) lovely Blog
    Hope you visit me on my Blog and maybe you like to follow :) I follow you now :)
    Sandra
    www.sunkissedlovechild.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć,
    Dopiero dziś trafiłam na Twojego bloga i jestem zachwycona. Po prostu cudownie. Rewelacyjne zdjęcia, fajne teksty. Obserwuję i będę zaglądała często.
    W wolnej chwili zapraszam także w moje skromne progi http://imponssible.blogspot.com/
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, dziękuję za przemiłe słowa, na pewno zajrzę, pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Looks delicious

    www.highheelsandtutus.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Yumm.... It looks delicious.. I'm hungry now :( <3

    http://nuagedemoutons.blogspot.fr/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w kuchni bardziej nadaje się chyba do dań obiadowych. A ten deserek tak pyyysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardziej lubię piec, bo wydaje mi się to ciekawsze ;)) ale tylko bardzo szybkie i proste rzeczy, na inne szkoda mi czasu.

      Usuń
  7. this cake looks sooo delicious!♥ oh and I didn't know you had also bloglovin, I follow you:)♥

    www.lorietta.cz


    Lorietta Bloglovin profile

    OdpowiedzUsuń
  8. 1 w nocy a ja mam ochotę zeżreć monitor

    OdpowiedzUsuń
  9. coś mi się zdaje, że chyba przetestuję ;)
    pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images

UA-45510665-1