Świąteczne brownie z kajmakiem

Cześć, kochani! Cięższa o tonę, życzę wam udanej reszty Świąt. Mam nadzieję, że wypoczywacie i nie zostajecie w tyle z obżarstwem ;) Czas...

Cześć, kochani! Cięższa o tonę, życzę wam udanej reszty Świąt. Mam nadzieję, że wypoczywacie i nie zostajecie w tyle z obżarstwem ;) Czasu na robienie zdjęć na zewnątrz oczywiście brak, ale mam nadzieję, że spodoba wam się pomysł na proste, szybkie i absolutnie przepyszne brownie z kajmakiem. Jest wilgotne, ciągnące, mocno czekoladowe... Najlepsze ciasto, jakie jadłam od bardzo dawna! (choć prawdą jest, że nie jadam ich zbyt często ;)). 

100 g masła
100 g gorzkiej czekolady
70 g mlecznej czekolady
3 jajka
aromat waniliowy
140 g mąki
puszka kajmaku
50 g grubo pokrojonych orzechów włoskich
30 g ciemnego kakao
cukier: ja dodałam tylko trochę, kilkadziesiąt gramów brązowego, bo kajmak jest zabójczo słodki, a nie lubię przesadnie słodkich wypieków - najlepiej dodać według uznania, próbując ciasta w trakcie

Masło rozpuścić z czekoladą w rondelku na bardzo małym ogniu, uważając, by ich nie przypalić. Masę umieścić w dużej misce razem ze wszystkimi składnikami prócz jajek  i kajmaku. Zmiksować mikserem, jajka dodając stopniowo na końcu. Przełożyć połowę ciasta na wyłożoną papierem blaszkę o wymiarach 17 x 27 cm (ja mam większą, więc wsadziłam do niej mniejszą foremkę - keksówkę i tak upiekłam, żeby proporcje były odpowiednie). Kajmak wyłożyć łyżką na ciasto i drewnianym nożykiem delikatnie wymieszać obie warstwy, na górę dodać resztę masy czekoladowej. Piec w 180-200 stopniach przez 35 do 45 minut - to indywidualna sprawa piekarnika, ale pamiętajcie, że brownie powinno być wilgotne i lekko klejące w środku, jeśli będziemy je piec zbyt długo, straci charakter. Smacznego! 


ph. by me

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Wygląda bardzo smacznie, muszę wypróbować! :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie, http://juliet-monroe.blogspot.com/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam browni, najlepsze ciasto na świecie !

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba się skuszę… ;)
    http://szarlotkaa999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam Brown'i mniammm az mam ochote na takie słodycze.

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images

UA-45510665-1